letko.net

Nacházíte se: letko.net > Fotoalbum > Jeseníky - Ramzová

Jeseníky - Ramzová

Po dlouhé době bez odpočinku jsem se utrhl od počítače a vyjel s Aničkou na týden do hor. I přes letošní teplou zimu v Jesenících ještě nějaký sníh zbyl. A i když jsme zrovna nelyžovali pořád bylo co dělat, vždyť jsme jeli se Studentskou unií FIT. Dvě kytary, dobrá nálada a hlavně mnoho různých deskových, karetních a i jiných her. My s Aničkou jsme se zapojili do hraní asi 19 z nich.

březen 2007

Procházka Petříkovem

Hned po ubytování se jdeme projít do Petříkova. Obhlédnout restaurační zařízení, kvalitu sněhu na sjezdovkách a samozřejmě si užít sněhu. Bacha hážu!

Projížďka na Paprsek

Hned první den vytahujeme naše běžky a stoupáme vzhůru na horskou chatu Paprsek. Škoda jen, že jsem špatně namazal, a tak se naše lyže mění v bačkůrky. I přesto dosahujeme našeho cíle a dáváme si zaslouženou odměnu v podobě guláše.

Lanovkou na Šerák

Druhý den se vezeme lanovkou na Šerák. Pro jednoho to sice vyjde na 130 Kč, ale co už. Odměnou je nám úžasný výhled do kraje, perfektní sněhové podmínky a silný vítr.

Hurá, jedem

Konečně si můžeme užít opravdového běžkování.

Příroda

Na Šeráku se rozhodujeme dobít vrchol Keprník. Cesta k němu je sice do kopce a silný vítr nás div neporazí, ale to vše je vykoupeno úžasnou sněhovou scenérií.

Aničko, přidej!

Do kopce je to čím dál víc, ale ani to nás nezastaví. Chudák Anička, s kým se to do hor vydala...

Vrchol Keprník

Bičováni silným větrem, dorazili jsme sněhovými závějemi i ledovými plotnami až na vrchol. Strašně fouká, máme problémy udržet se na lyžích, a tak děláme jen několik fotek.

Panorama

Ale to panorama Jeseníků je jako z pohlednice. Hurá dolů, do lesa, schovat se před větrem.

Lázně Jeseník

Třetí den odpočíváme výletem do města Jeseník. V informačním centru nasáváme informace, a pak se vydáváme na několika kilometrovou procházku do Lázní Jeseník. Kolonáda Priessnitzových léčebných lázní.

My dva

Ještě včera v zajetí ledu a sněhu, dnes na jarní procházce.

Nosič

Další den se vydáváme opět na Paprsek za borůvkovými knedlíky. Sněhu ale ubývá, a tak musíme přes Petříkov lyže nést. Anička má alespoň volné ruce, aby se mohla mazlit s foťákem.

Opět stoupáme

Tentokrát se vydáváme nejdříve na vrchol Smrk, odkud hodláme podél hranice pokračovat vstříc knedlíkům.

Konečně nahoře

Po skoro dvouhodinovém výšlapu si užíváme vítěztví - čajíček a něco sladkého. Sluníčko svítí a sníh už je velmi mokrý, to nás ale nezastaví.

Borůvkové knedlíky

Takové borůvkové knedlíky dělají divy. Anička by strčila do kapsy i Katku Neumanovou.

V korytě Vražedného potoka

Po dni odpočinku a hraní her se opět vydáváme do přírody. Bohužel celý minulý den pršelo, a tak už jdeme jen pěšky na Obří skály. Cestou se ale nestačíme divit nad krásou jarního horského potoka.

Jaro je tu

Zurčí to, občas i ptáci zazpívají, asi už je tu opravdové jaro.

Most přes potok

Až na konci údolíčka přicházíme k mostku přes Vražedný potok. Zábradlí vidíme o zatáčku potoka dále a i několik dřev v mostku už chybí. Zbytek kulatiny samozřejmě strašně klouže. Anička po zralé úvaze a dvou pokusech raději volí skok přes rozbouřené vody, před zdoláváním pochybného můstku.

Obří skály

Po namáhavém výstupu jsme se nakonec dostali až k našemu cíli.

Výhled do kraje

Odměnou nám je výhled do kraje. Znatelný úbytek sněhu naznačuje, že se zima pomalu loučí.

My dva

I my se loučíme, protože nám naše dovolená třech ročních období končí. Užili jsme si podzimní, zimní, i jarní počasí a přírodu. Plni zážitků a sil se můžeme opět vrhnout do studií.

Naposledy zmeneno: 11. března 2007
Zobrazeno: 2989
Jedu na LETCo. enginu. Zdeněk Letko (2005-6)