letko.net

Nacházíte se: letko.net > Fotoalbum > Vysoké Tatry

Vysoké Tatry

Školní rok sice už začal, ale to nás nezastavilo. Anička kdysi dávno prý jen řekla, že v Tatrách nikdy nebyla. Já si z toho ovšem zapamatoval jen to, že Tatry jsou jejím tajným snem.

říjen 2007

Studený potok

První den jsme se podívali jen do Tatranské Lomnice, protože se Anička ještě léčila ze svého nachlazení. Druhý den, kdy si stanovila termín vyléčení jsem jí vzal přes Starý Smokovec na Hrebienok a potom kolem Studeného potoka zpět.

Potok burácel

Mlha, déšť a vůbec celý ten nečas nasvědčoval, že jestli včera byla nachlazená jen Anička, tak zítra ležíme oba. Pospícháme do našeho penzionu na čaj a teplou postýlku. Až večer se počasí zlepšilo a my mohli jít na večeři do Lomnice.

Změna

Druhý den se po probuzení nestačíme divit. Jakoby mávnutím kouzelného proutku jsou včerejší mlhy ty tam, a z našeho okna vidíme tuto úžasnou scenérii.

Popradské pleso

Sedáme na električku, kterou musíme hned opustit, protože nemáme lístky. Pak do ni znovu nasedáme, vysedáme a šlapeme, až se dostáváme k jezeru. Anička ještě netuší, co jí čeká...

Výstup na Ostervu

Ano, čekal jí výstup po magistrále na Ostervu. Dalo jí to zabrat, ale nakonec se serpentýnami nahoru dostala. Výraz na fotce je všeříkající. Asi si to pěkně slíznu. Sliboval jsem kopec dolů, a zatím to odsud vede jen do kopce do mlhy.

To jen tak vypadá

Výstup nám trval znatelně déle, než jsem plánoval, a tak poprvé a naposled vytahuji mapu (jinak to tu přeci znám a mapu nepotřebuji). Anička, ačkoli vysílena, zneužívá situace, a zase je tu pohádka o chlapech, co furt jen koumají nad mapou. Grrr.

Stíny se prodlužují

Světla je sice ještě dost, ale stíny napovídají, že slunečního svitu už nám moc nezbývá. A to nás ještě čeká cesta dolů na električku. Sliezský dom jsme sice neviděli, za to jsme to ale k električce stihli ještě za šera. Anička je hodně ucaprtaná. Dostane romantickou italskou večeři.

Magistrála

Když to včera tak hezky zvládla, dostala za odměnu lístek na kabinovou lanovku pod Lomnický šťít (jinak bych jí tam hnal pěšky samozřejmě). Magistrálou pak klesáme na Hrebienok.

Horalové Zdeněk a Anička.

Studený potok

Autobus nám odjíždí až večer, a tak si na rozloučenou děláme malý výlet kolem Studeného potoka. Sluníčko přímo praží, a tak nikam nepospícháme.

Velký vodopád

Sluníčko a tekoucí voda. Hukot řítících se mas. Škoda, že už se vracím jen k hluku větráků počítačů. Pět dní v penzionu www.penzionkk.sk uběhlo jako voda v tomto potoce. Oba jsme si to móc užili.

Naposledy zmeneno: 1. října 2007
Zobrazeno: 3011
Jedu na LETCo. enginu. Zdeněk Letko (2005-6)