letko.net

Nacházíte se: letko.net > Fotoalbum > Moskva

Moskva

První část mého výletu do Ruska jsem ztrávil v Moskvě. Moskva se mi líbila více než Petrohrad. Je tak trochu jiná, než evropská velkoměsta.

listopad 2005

Baleni

Nechtělo se nám až do Helsinek, a tak balíme auta, abychom dojeli do Kotky, tam přesedneme na autobus do Kouvoly. Tam si počkáme na vlak do Moskvy. Cestou zpět nám autobus přibrzdí v Kotce...

Ráno ve vlaku

Po příjemné noci ve vlaku. Jen škoda, že se nám u Petrohradu pokazila lokomotiva, a tak máme více jak dvouhodinové spoždění.

Moskva

Konečně jsme tu. Vítá nás smog a sluníčko. Hurá do metra a do hotelu.

Hotel

Hotel Russia je hned vedle Rudého náměstí. Velmi komfortní ubýtování má jen jednu vadu. Hotel je tak veliký, že se těžko hledá kterýkoli a hlavně ten vlastní pokoj.

Okružní jízda

Hned před hotelem jsem se neudržel, ten cirkus (chrám Vasila Blaženého) jsem musel vyfotit.

Leninovo mausoleum

Dnes již třetí podoba Leninova mausolea. Je-li otevřeno, je skoro celé Rudé náměstí uzavřeno a všude hlídkují policisté.

Já a chrám

Tuhle fotku si z Moskvy musí odvézt každý.

Já a mausoleum

Tuhle samozřejmě také.

Tady jsem bydlel

Ono se to nezdá, ale ten hotel má spoustu podlaží a teď je vidět jen jeho západní strana. Já bydlel v jižní části, ale musel jsem používat východní vchod. No, hotové bludiště.

Pohled na moskvu

Od Lomonosovy univerzity je krásný pohled na smogem zahalenou Moskvu. Na fotce jsou vidět komíny nějaké elektrárny a vlevo od nich hotel Ukrajina. Přímo podemnou jsou Lužniky - dějiště olympiády.

Lomonosova univerzita

Bez této fotky se z Moskvy také neodjíždí. Škoda jen, že mi Slunce nepřálo.

Katedrála Krista Spasitele

Původně katedrála, za komunistů ztržena a místo ní vybudován plavecký stadión po revoluci opět vystavěna katedrála. Mohutná, uvnitř překrásná. Na fotce je nejdůležitější pravý spodní roh. Je tam zachycen stánek prodávající neodolatelné Pirožky.

Památník Petru Velikému

Trochu umělecká fotografie. V popředí most vedoucí od katedrály, v pozadí památník. Trochu pěst na oko, ale v Moskvě se to ztratí.

Moskva

Pohled na druhou stranu. Řeka Moskva, vlevo Kreml, uprostřed náš hotel a vpravo nábřeží s reklamou na Mercedes.

Noční chrám

I v noci ten cirkus přitahuje.

Arbat

Noční procházka po Arbatě. Hudebníci hrají, malíři loví turisty, kteří by se nechali namalovat. Akorát stánkaři s matrjoškami už balí.

Já a Puškin

Co by to bylo za návštěvu Arbatu a nenechat se vyfotit u sochy zamyšleného bloumajícího Puškina. Pak už rychle do postele na první den toho bylo až moc.

Svět bajky

Hned vedle Makcvoka na Manéžním náměstí se skrývá krásná promenáda s postavami z bajek.

Kreml

Druhý den jsme se rozhodli navštívit Kreml. Naše česko, německo, holandsko jihokorejská delegace stoupá k bráně.

Chrám

Mimo Carského děla a zvonu se tu nachází asi šest chrámů.

Chrám v Kremlu

A jeden hezčí než druhý.

Chrám

Prostě nádhera. Do většiny se jdeme i podívat.

Lomonosova univerzita

Trochu umělecká fotografie z Kremlu na Lomonosovu univerzitu.

Klenotnice

Samozřejmě nemůžeme vynechat klenotnici. Tolik zlata kolik je tu v jedné vytríně jsem neviděl na žádném z českých hradů a zámků. A v jedné místnosti tu je vždy asi 8 vytrín. Oči z toho přecházejí, rozum se ztrácí...

Korunovační klenoty

Zlatým hřebem jsou korunovační čapky ruských carů.

Pirožky a čokoláda

Pohled na most a za ním katedrálu Krista Spasitele. Jsme tu jen pro pirožky, které se prodávají před chrámem, a pro čokoládu, která se prodává přímo v továrně hned na tomto konci mostu.

Moskva

K hotelu se vracíme po druhé straně řeky Moskvy. Výhled na řeku. Vlevo katedrala Krista spasitele, vpravo Kreml.

MuMu

Na hotelu jsme dlouho nezůstali. Hlad nás dovedl až do další pobočky MuMu restaurace, kde se nám včera velmi líbilo. Je to takový Ruský Makcvok. Samoobslužná restaurace, která připravuje ruské jídla. Ceny jsou velmi přijatelné, a tak je vždy problém s místem. Stejně jako včera si dávám boršč a pivo, tentokrát volím jako hlavní chod nějaký karbanátek s bramborovou kaší.

GUM

Den třetí začínáme opět na Rudém náměstí. Největší a nejnoblesnější obchod v Rusku. Výzdoba je připravena na zítřejší státní svátek. Už se neslaví říjnová revoluce, teď se to jmenuje přátelství ruských národů, nebo tak nějak a je to už čtvrtého listopadu.

Cirkus

Nakonec nám to nedalo a po návštěvě polytechnického muzea se jdeme podívat i do chrámu Vasila. Z venku cirkus, uvnitř bludiště. Není v něm jediné velké místnosti. Zato spousta úzkých chodbiček.

Arbat

Po ránu kolem dvanácté je Starý Arbat ještě klidný. Vybíráme si samoobslužnou restauraci a dáváme si oběd. Mají Krušovice, takže jsem si užil české pivo na Arbatě. Pokračujeme prohlídkou stanic metra.

Muzeum kosmonautiky

Z metra se vynořujeme na severu Moskvy. Chceme se podívat do zavřeného Muzea kosmonautiky.

Dům družby národů

Hned vedle zavřeného muzea se nachází slavné výstaviště Všerosijnyj. Hned za branou připomínající vítězný oblouk se nachází prostranství zakončené sochou lenina a překrásnou budovou.

Zlatá fontána a Ostankino

Celé výstaviště je plné budov, které by v jiném městě byly památkou číslo jedna. Je to až neuvěřitelné. Slunce zapadá, ale stejně ještě fotím zlatou fontánu s televizním vysílačem Ostankino v pozadí. Vysílač je opravdu úchvatnou stavbou.

Tupolevy a Sojuz

Z ničeho nic se mezi skoro řeckými chrámy objevuje raketa Sojuz a dvě dopravní letadla Tupolev. Máme toho dost otáčíme a vracíme se do centra.

Nácvik na oslavy

Na Rudém náměstí nás čeká překvapení. Celé je uzavřené pochodují tu šiky vojáků a dětí s rudými transparenty. Zkouší se na zítřejší slávu.

Ruská standarta

A pochoduje se jednou, podruhé, potřetí... Myslím, že je to za chvilku přestane bavit, ale nemám čas to sledovat mám schůzku.

Lena

Odpojil jsem se od své mezinárodní skupiny a sešel se s Lenou. Je to moje kamarádka a učitelka ruštiny z Tater. Po roce na Slovensku se vrátila zpět do Moskvy. Povídáme si o životě a společných přátelích a čas plyne. Za chvilku mám být ve vlaku...

Vlak

Vše se stihlo, po třech únavných dnech opět do vlaku a hurá do Petrohradu.

Naše kupé

Naše česko, holandsko, jihokorejsko francouzské kupé. Tento vlak nemá restaurační vůz, ale za to nás v kupé čekají velké balíky jídla a pití, také několik časopisů. Škoda, že tu budem jen devět hodin.

Naposledy zmeneno: 10. listopadu 2005
Zobrazeno: 5892
Jedu na LETCo. enginu. Zdeněk Letko (2005-6)