letko.net

Nacházíte se: letko.net > Fotoalbum > Petrohrad

Petrohrad

Druhou část své návštěvy Ruska jsem ztrávil v Petrohradě. Velké město s velkými prostranstvími kolem budov, tak bych jej charakterizoval. Nezapomenutelnou se stala krátká návštěva Ermitáže.

listopad 2005

Směnárna

Hned po opuštění vlaku jsme absolvovali autobusovou prohlídku města. První zastávkou byla bývalá směnárna na cípu Vasilského ostrova, dnes muzeum armády a lodí.

Řeka Něva

Člověk neví, jestli je už na moři, nebo ještě na řece.

Památník Petru Velikému

Českoněmeckosošná fotografie.

Izákijevský kostel

To, co by jinde považovali za skvost, je tu jen jednou z mnoha památek. Tak nás okouzlil, že jsme se sem odpoledne vrátili.

Obchod se suvenýry

Pak nás zavezli k nějakému obchůdku se suvenýry. Takhle předražené věci jsem ještě neviděl. Ceny samozřejmě v eurech, aby zákazník nemusel přepočítávat. Tak jsem se raději nechal vyfotit s přilehlou částí přístavu.

Křižník Aurora

Teda, když jsme se učili o slavném křižníku, ze kterého byla vypálena předůležitá revoluční salva, tak jsem si představoval křižník a ne takové malé necky.

Dělo na Auroře

Turisti jsou horší než trpaslíci - vlezou vám všude. V podpalubí je hezká výstava...

Konečně v hostelu

Po autobusové projížďce se konečně dostáváme do hostelu. Ubytování o poznání levnější než v Moskvě, ale vadí mi jen počet záchodů na patro - jeden. Někdo měl v pokoji i myši, ale mě se tam líbilo.

Kolonáda Izákovského kostela

Přeci nezůstanem na hotelu. Hurá do města. První zastávka na kolonádě Izákijevského kostela. Za dobrého počasí je krásný pohled do okolí. Nám začíná pršet...

Petropavlovská pevnost

Před deštěm se skrýváme v Petropavlovské pevnosti. Jen tak mimochodem nacházíme ostatky Jekatěriny první i druhé a několika carů i s rodinami.

Zimní palác

Venku se mezitím rozpršelo a setmělo. O to hezčí byl pohled na Zimní palác, kde je i Ermitáž.

Zážitek

Nakonec se uchylujeme do velmi zajímavé restaurace. Všude rudá výzdoba a busty a sošky Lenina. Obsluhují vnadné proletářky, které toho na sobě moc nemají. Jedná se o dražší podnik, ale to nám až tak nevadí - když se ceny převedou na eura, tak je to stejně ještě levné. Boršč dostáváme plný masa, s vodkou a s chlebem pomazaným domácí škvarkovou pomazánkou. Výtečný gurmánský zážitek zapijím českým Plzeňským.

Kazaňský kostel

Druhý den ráno začínáme u Kazaňského kostela. Nevím, proč to nazývají kostelem, když je to větší než naše katedrály. Uvnitř se zúčastňujeme bohoslužby s opravdovým zpěvem v podání místního sboru.

Kanál

Spolucestovatelé mluví o Amstrdamu, když co chvíli překonáváme nějaký kanál.

Chrám Spasení Krista

Hned vedle renesančních budov a parku, nad amstrdamskými kanály najde člověk zase kus ruské historie.

Uvnitř je opravdu na co se dívat. Ovšem dnes je to spíše turistické centrum.

Ermitráž

Stále prší a navíc máme objednanou průvodkyni, tak hurá ztrávit odpoledne v Ermitráži.

Zimní palác

Než se dostanete k obrázkům, prohlédnete si úchvatné interiéry Zimního paláce.

Hodiny - Zlatá zahrada

Slavné hodiny, které dostala Kateřina II. darem.

Ermitráž

Interiéry Ermitráže také stojí za zmínku. Docela mě zarazilo, jak naše průvodkyně chodila kolem obrazů. Toho si nevšímejte, to je jen nějaký van Rijn....

Expozice je umístěna celkem ve třech palácech a i chodby mezi nimi jsou sami o sobě uměleckým dílem.

Jekatěrinský palác

Třetí den jsem se rozhodl doprovodit několik němců a našeho korejce k Jantarové místnosti. Stal jsem se tak nechtíc průvodcem, protože nikdo neuměl rusky, nikdo nic nevěděl a bylo třeba se tam dostat metrem, vlakem a autobusem...

Velké zahrady

Škoda, že už je skoro zima, zahrady i tak vypadají úchvatně.

Alexandryjský palác

Hned vedle hlavního paláce je překrásná renesanční budova.

Altánek

V zahradě nechybí velké jezero ani altán.

Kukláč

Škoda jen, že je docela zima a pořád poprchává.

Hlavní palác

Opravdu jak z pohádky.

Z fotek by se mohlo zdát, že je ten palác malý, ale to jen proto, že nevlastním širokoúhlý objektiv. Vpravo je vidět začátek asi stometrové fronty turistů. Naštěstí se držíme někde kolem pátého metru.

Interiéry

Konečně uvnitř. Na prohlídku máme jen jednu hodinu, a tak jsem s bábuškama vybavil, že vlastně ani průvodce nepotřebujem. Nakonec nás pustili. V poklusu probíháme místností za místností. Oči by přecházely i bez toho poklusu...

Sál za sálem, zlatou výzdobu člověk už ani nevnímá.

Jantarová místnost

Slavná jantarová místnost. Cíl našeho výletu. Focení zakázáno, ale Němci jsou Němci. Ačkoli jinak expozicí probíháme, zde trávíme asi pět možná deset minut. Je to opravdu nádhera.

Naposledy zmeneno: 12. listopadu 2005
Zobrazeno: 5057
Jedu na LETCo. enginu. Zdeněk Letko (2005-6)